zaterdag 21 december 2013

De eerste test met de Custom widebase RBR 23.

De wind was ongeveer 25 knopen en de baan was vrij haaks. Gekozen om te starten met Hurricane SRA 26 als warming up.

Ik was goed gepowered tot licht overpowered en met de SRA maakte ik runs van 64 km/h met een max van 66 km/h. ook de alpha's liepen redelijk goed hoewel alpha's maken terwijl je overpowered bent niet echt ideaal is.

Na een half uurtje varen de zelf gemaakte vin eronder geschroefd en de 1e run ook gelijk gefilmd.
Het filmpje is hieronder bijgevoegd.

De vin kan behoorlijk wat druk hebben en is absoluut niet spinout gevoelig. Ik heb 1 spinout gehad toen ik met veel druk op de vin over wat chop ging. Deze spinout was wel gelijk goed raak en het board stond bijna haaks op de vaarrichting.

Halve wind varend blijft het board mooi rustig en de vin geeft toch behoorlijk wat lift. Het board kwam behoorlijk los maar ik heb geen seconde het gevoel gehad dat het board in een tailwalk zou gaan. de echte kracht van de vin zit hem echter in de ruime koers. Ondanks dat ik qua windrichting en de beperkte ruimte niet echt ruim kon gaan bleek wel dat de vin het board mooi rustig houdt en het board versnelt als een gek op de ruime koers.

resumerend denk ik dat de Hurricane sneller is dan de Custom. Op de ruime koersen door wat choppy water is de Hurricane echter veel onrustiger dan de Custom. Hier gaat de Custom het dus winnen op snelheid. De vin lijkt dus het meest geschikt voor harde wind met een ruime baan. Dan is die 70 km/h gemakkelijk te halen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten