zondag 3 februari 2013

02/02/2013 - sessie 2 van 2013

Voor vandaag had ik mijzelf 2 doelen gesteld.
 Ik had nog een PR op de Nautische Mijl staan van 49 km/h en deze wilde ik verbeteren naar boven de 50 km/h. Verder wilde ik graag weten wat de minimum temperatuur is waarbij ik nog wil varen. Tot nu toe moest de temperatuur wel boven de 7 a 8 graden zijn voordat ik op de plank stapte. Vandaag ben ik begonnen bij 3 graden en aan het einde was het zo'n 5 graden.

Ouddorp Haven is bij Noordenwind perfect om aan de NM te werken. Je kunt eigenlijk zo'n 1500 meter langs de dam varen en dan het laatste stukje door de chop om de NM af te maken. Ik heb gevaren op de X-speed met de 7.4 m2 met hieronder de prolimit freeride vin van 36 cm. De snelheden vielen mij uiteindelijk iets tegen. Aan de andere kant was ik hier een half jaar geleden heel blij mee geweest dus ik moet eigenlijk niet klagen. De PR op de NM is er gekomen met een snelheid van meer dan 50 km/h.

Ik heb heerlijk gevaren in het zonnetje en buiten wat koude vingers en koude tenen niet af hoeven zien i.v.m. de kou. Ook heb ik nu gezichten bij Andre Hoogendam en Danny Verhaar. Aan het einde wilde ik nog even de Sputnik proberen maar helaas viel de wind helemaal weg. Hierdoor kwam ik ernstig in tijdnood waardoor Andre en Danny niet heb kunnen "uithoren" over hun technieken. Zij zijn op de dagen dat ik ook gevaren heb altijd wel zo'n 5 a 10 km/h sneller dus buiten het materiaal kan ik technisch vast nog wel wat van hun opsteken.

Hieronder de resultaten van de dag.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten