zaterdag 9 februari 2013

Vinnen repareren en vinnen zelf maken

Tijdens één van de laatste sessies op "minihorst" ben ik met 60 km/h over een mosselbank gevaren waarbij mijn 30 cm Select Lightning speed uit de box gebroken is. Nu had ik het al in de planning staan om widebase vinnen en ultra widebasevinnen zelf te gaan maken speciaal voor minihorst. Dit gaf een mooie gelegenheid om wat te gaan oefenen met epoxy, carbon en glasweefsel.

Deze spullen had ik al besteld bij www.polyestershoppen.nl dus ik kon aan de gang. Datgene waar ik het meest over zat na te denken bij het maken van de vinnen was wel de mal maken voor de box van de vin.
Ik had echter nog een oude F2 Sputnik liggen dus ik heb deze aan stukken gezaagd om de vinbox te kunnen gebruiken als mal.

Van hout een stellage gemaakt om de vin te ondersteunen en op de juiste plek te houden en ik kon aan de slag. Hieronder een foto van de Lightning speed in de nieuw gegoten box.




Ik had een beetje teveel epoxy gebruikt en wat teveel carbon dus er moest achteraf nog aardig wat geschuurd worden.

Hieronder het resultaat toen hij uit de mal kwam. Je kunt zien dat de folie die ik gebruikt had om de vin weer uit de mal te kunnen krijgen afdrukken heeft achtergelaten in de epoxy. Ik ga dit nog gladschuren en aflakken met DD lak. De vin is in ieder geval weer oersterk en past perfect in de box.




Ik moet verder nog de nieuwe gaten boren voor de bout om de vin te bevestigen.
Ondertussen heb ik nog een oude tuttlebox vin omgebouwd naar powerbox.

Hieronder de Northshore ultra speed slalom 28 voor en na de ombouw.








Tot slot nog 2 foto's van de Raptor wide base 25 en de Raptor ultra wide base 25 in aanbouw.
Ik ga hier nog een keer een volledig blog aan wijden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten