woensdag 3 april 2013

Sessie 5 van 2013

Vandaag No wind dus perfect voor mijn Home spot Ouddorp Haven. Het doel was vandaag de AHD te vergelijken met de X-speed en onder de X-speed wil ik voor het eerst de 30 cm zelfbouw widebase vin testen.

Op de spot aangekomen waaide het niet heel erg hard en de wind was iets te oostelijk voor een speedsessie. Beter had ik voor Herkingen kunnen kiezen. De 7.4 en de AHD gepakt en begonnen met chop-hoppen en de tackjes en gijpen oefenen. Max snelheid lag rond de 51 km/h. Na een half uurtje varen verscheen er een "bobbel" in de masthoes thv van de top van de verlenger. Snel naar de kant waar bleek dat de mast onderaan in de lengterichting aan het splijten was. Einde sessie dus..... Aan de kant echter besloten de 490 SDM mast te proberen op een zeil welke gevaren moet worden met een rdm mast. Zo gezegd zo gedaan en dat ging eigenlijk prima. Met de AHD weer gevaren en de max lag weer net boven de 51 km/h. Na weer een half uurtje gevaren te hebben dan toch de X-speed met de nieuwbakken vin gepakt. De vin geeft niet heel veel lift maar loopt goed hoogte (zo'n 60 graden). In de chop is hij niet fantastisch omdat hij het board onvoldoende lift. Op de vlakke stukken lijkt de snelheid prima met een max van bijna 53 km/h.



Hierboven een foto van de vin onder het board. Ik heb uit deze geslaagde test weer wat nieuwe ideeën opgedaan en het gaat helemaal goed komen.

Verder de actioncam nog op mijn helm gemonteerd en hieronder het resultaat van het filmpje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten