zondag 21 april 2013

Sessie 6, 7 en 8

Sessie 6 en 7 waren niet zulke beste sessie dus had ik geen zin er een apart Blogbericht voor te maken.
Sessie 6 was op 11 april op  Herkingen met een minimaal windje. eerst met de 7.4 en de AHD gaan varen. Ik kon net aan planeren en ben naar de overkant gevaren (3,5 km verder) Dat was niet zo slim want het koste een eeuwigheid en een hoop kracht om al dobberend terug te komen.

Vervolgens de 9.2 erop gezet maar daar was de Sheartip van kaduk dus dat zag er niet uit. Uiteindelijk een gemiddelde van 39 km/h gevaren. Het ergste is nog wel dat toen ik net weg was de wind toenam tot zo'n 20 knopen.

Sessie 7 was op 16 april op het Oostvoornse meer met zo'n 17 knopen wind. Heerlijk gevaren, eerst op X-speed met de 42 cm vin en daarna overgestapt op de AHD. Heerlijk gevaren maar uiteindelijk vielen de snelheden mij een beetje tegen. Een AVG van 48 km/h en dat was behoorlijk langzamer dan de anderen die aan het varen waren.

Sessie 8 was op 18 april op Herkingen. er was zo'n 20 tot 23 knopen wind voorspeld dus dit was het moment voor de Sputnik met de 6.2 Blade en de zelfgemaakte widebase vin. Op Herkingen aangekomen waaide het zo'n 30 knopen dus toch maar gekozen voor de 5.5. ik wilde de widebase nog wel gaan proberen maar het doel van vandaag was een AVG van boven de 60 km/h te varen dus eerst de Select lightning speed 26 er maar onder geschroefd. Na 9 runs boven de 60 km/h gedaan te hebben een pauze genomen en de widebase 25 cm eronder gezet.

Hier 2 runs meer gedaan waarvan één met een max van 61 km/h. De vin vaart heel stabiel maar ik had het gevoel dat de combi wat langzamer was (een km of 3). Mijn gevoel zegt dat het profiel van de vin iets te dik is dus dit vraagt weer wat knutselwerk. Toch de select er maar weer onder want misschien zat er nog wel een pr in.

Weer gaan varen en uiteindelijk 27 runs boven de 60 km/h gedaan. Ik heb mij na een paar wat voorzichtige runs eens laten slingshotten de chop in. En dat werkte prima. De max snelheden gingen flink omhoog met één uitschieter van 71,6 km/h op de display welke uiteindelijk in de resultaten een 70,33 2 seconden gaf. YES, het eerste doel van 2013 is behaald.

aangezien de omstandigheden vandaag niet super gemakkelijk waren ben ik er nu wel van overtuigd dat het setje 40 knopen moet kunnen halen en dat runs van boven de 70 km/h mogelijk moeten zijn. Mijn einddoelen met mijn spullen en mijn kunnen zet ik nu in op een max snelheid van 40 knopen (74,08 km/h) en een run van boven de 70 km/h. Wellicht dat bij  ideale omstandigheden er zelfs een avg van 70 + in zit.

Hieronder de resultaten van sessie 8:

session_datedonderdag 18 april 2013
SpotGrevelingenmeer - Herkingen, NetherlandsShows Spot in Virtual Earth
BoardF2 Sputnik wc edition, 1996
ZeilHotsails Superspeed 5.5, 2007
FinSelect Lightning Speed 26
Type GPSNavi GT-11



Gemiddelde snelheid64,42 kmh ( 65,06 64,78 64,64 63,82 63,79 )Shows Runs in Virtual Earth
Max. 2 sec. (software)70,33 kmh
100 m run67,47 kmh
250 m run63,2 kmh
500 m run58,9 kmh
Nautische mijl30,21 kmh
1 uur18,93 kmh
24 uur0 kmh
SESSION_SPEED_Alpha_Racing34,4 kmh
Afstand35 km
Duur01:00:00
Windsnelheid28 - 35 knots
Wind richtingSW ( 270)


Ook nog een filmpje gemaakt met de helmcamera.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten